У Верховному Суді узагальнили вимоги до касаційної скарги для фізичних та юридичних осіб. Фізичні особи у касаційній скарзі повинні зазначити ПІБ особи, яка подає скаргу, місце проживання чи перебування, поштовий індекс, ідентифікаційний код та серію паспорта для громадян України, номер для зворотнього зв'язку та адресу електронної пошти. Юридичні особи у касаційній скарзі зазначають повне найменування особи, місцезнаходження, поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ, номер для зворотнього зв'язку та адресу електронної пошти.
Водночас як фізособи, так і юрособи зазначають найменування суду касаційної інстанції, судові рішення, що оскаржуються, обгрунтування вимог особи, що подає касаційну скаргу, вимоги до суду касаційної інстанції, клопотання особи, що подає касаційну скаргу (у разі необхідності), дату отримання копії рішення апеляційного суду, що оскаржується, та перелік матеріалів, що додаються до скарги.
Як повідомляють у ВС, найтиповішими помилками при поданні касаційної скарги є незазначення ІПН або коду юрособи у ЄДРПОУ, дати отримання копії рішення апеляційного суду або не додається квитанція про сплату судового збору.
Водночас Верховний Суд може повернути касаційну скаргу, якщо з такою скаргою звертається представник за довіреністю, не завіреною належним чином, або відсутній підпис на скарзі особи, яка її подає.
Також касаційну скаргу може бути повернуто, якщо не зазначені підстави для оскарження рішення в касаційному порядку, або якщо до надіслання ухвали про відкриття касаційного провадження від особи, яка подала скаргу, надійшла заява про її відкликання.
Крім того, Верховний Суд може відмовити у відкритті провадження, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню; є ухвала про закриття касаційного провадження у зв'язку з відмовою від раніше поданої касаційної скарги на це саме рішення; є постанова про залишення касаційною скарги без задоволення або ухвала про відмову у відкритті касаційного провадження.
Джерело: Українське право.